کلاس در دارت در برنامه نویسی شی گرا، کلاس یک طرح اولیه برای ایجاد اشیا است. یک کلاس خصوصیات و متدهایی را که یک شی خواهد داشت تعریف می کند. به عنوان مثال، کلاسی به نام Dog ممکن است دارای ویژگی هایی مانند نژاد، رنگ و متدهایی مانند bark, run باشد.
اعلام کلاس در دارت می توانید با استفاده از کلمه کلیدی class و به دنبال آن نام کلاس و پرانتزهای {} یک کلاس را در دارت اعلام کنید.
نوشتن نام کلاس به صورت PascalCase عادت خوبی است.
به عنوان مثالclass QuizBrain

کلمه کلیدی class برای تعریف کلاس استفاده می شود.
ClassName نام کلاس است و باید با حرف بزرگ شروع شود.
بدنه کلاس از ویژگی ها و توابع تشکیل شده است.
از ویژگی ها برای ذخیره داده ها استفاده می شود. همچنین به عنوان فیلدها یا ویژگی ها شناخته می شود.
برای انجام عملیات از توابع استفاده می شود. به متد ها نیز معروف است.
در مثال زیر، کلاس Animal با سه ویژگی وجود دارد: name، numberOfLegs و lifeSpan. این کلاس همچنین دارای متدی به نام display است که مقادیر سه ویژگی را چاپ می کند.

توجه: این برنامه چیزی را چاپ نمی کند زیرا ما هیچ شیئی از کلاس ایجاد نکرده ایم.